قهوه آرکو

فروش انواع دانه قهوه سبز

قهوه آرکو

فروش انواع دانه قهوه سبز

این شرکت مفتخر به فروش و ارائه خدمات در زمینه انواع دانه قهوه سبز ویتنام، هند، برزیل و.... می باشد

بایگانی
پربیننده ترین مطالب

خواص قهوه سبز

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷ ب.ظ

تاثیر مستقیم بر متابولیسم و چربی های بدن

تاثیر در کاهش چربی ها و لاغری

قهوه سبز دارای مواد آنتی اکسیدان است و مانع از بروز پیری زود رس می گردد

موجب افزایش میزان کلسیم در ادرار می گردد و بنا براین  افراد دارای پوکی استخوان نباید مصرف نمایند

دارای مقدار زیادی کافئین است و اگر دارای سابقه ناراحتی قلبی و یا واکنش های آلرژیک هستید باید با احتیاط مصرف نمایید .

 

قهوه سبز دارای خاصیت های زیر می باشد :

– حفظ قند خون در شرایط سالم

– فشار خون پایین تر

– بهبود عملکرد قلبی-عروقی

– خواص آنتی اکسیدانی

 حذف رادیکال های آزاد از بدن به میزان دو برابر چای سبز و انگور

 

قهوه سبز علیه سنگ کیسه صفرا

برای پیشگیری و درمان سنگ‌های کیسه صفرا گیاهان صفرا آور کاربرد دارند. گیاهان صفراآور به گیاهان دارویی اطلاق می‌شود که جریان صفرا را از کیسه صفرا به سمت روده افزایش می‌دهند. کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز یک صفراآور است که از تجمع صفرا در کیسه صفرا جلوگیری می‌کند و مانع از تشکیل سنگ‌های صفراوی می‌شود. از منابع اصلی این ماده شیمیایی، قهوه و بالاخص قهوه سبز است.

 

دانه‌های قهوه سبز متشکل از 6-7 درصد کلروژنیک اسید هستند و قهوه رسیده مقدار کمتری از آن دارد و درحقیقت کلروژنیک اسید موجود در آن به مواد دیگری تبدیل شده‌اند. مصرف روزانه قهوه سبز ریسک ابتلا به بیماری‌های کیسه صفرا، سیروز کبدی و سرطان کبد را کاهش می‌دهد. این مسئله به خاطر اثرات آنتی اکسیدانی قهوه سبز می‌باشد. همچنین وجود کلروژنیک اسید در قهوه سبز از دیگر علل ضد سرطانی بودن این گیاه است.

قهوه سبز بر ضد فشار خون

 

همانگونه که گفتیم قهوه معمولی از کافئین بیشتری و قهوه سبز از کلروژنیک اسید بیشتری تشکیل شده است. کافئین اثر افزایش دهنده فشارخون دارد و با مصرف قهوه معمولی انرژی در دسترس بدن افزایش می‌یابد. در نتیجه فشارخون، ضربان قلب و فعالیت سیتسم قلبی عروقی شما افزایش می‌یابد. اما کلروژنیک اسید باعث کاهش فشار خون می‌شود. در نتیجه قهوه سبز به دلیل دارا بودن کلروژنیک اسید بالاتر و کافئین کمتر اثرات ضد فشار خون دارد.

 

قهوه سبز برای دیابت بهتر از قهوه معمولی

 

کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز اثرات ضددیابتی بیشتری به نسبت کافئین دارد. این ماده جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها را کاهش می‌دهد و نیز جذب گلوکز موجود در خون توسط ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. هر دوی این عوامل باعث کاهش گلوکز موجود در خون می‌شود و در نتیجه قند خون کاهش می‌یابد. همچنین کلروژنیک اسید با کاهش مقاومت سلول‌ها به انسولین منجر به افزایش جوابدهی سلول‌ها به فرمان انسولین می‌شود و با مهار تولید گلوکز در بدن اثرات ضددیابتی خود را اعمال می‌کند.


قهوه معمولی برای لاغری مناسب‌تر از قهوه سبز

 علت اصلی اثرات کاهش وزن قهوه معمولی محتوای کافئین آن می‌باشد و مطالعات نشان می‌دهند که قهوه‌های بدون کافئین اثری بر تناسب اندام و لاغری ندارند؛ زیرا این کافئین است که مانع از ذخیره چربی‌ها می‌شود، سطح انرژی در دسترس بدن را افزایش می‌دهد و نیز باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن می‌گردد و تمام این موارد در کنار هم علت اثرات چربی سوزی قهوه معمولی می‌باشد. اما قهوه سبز 20 درصد از کل کافئین موجود در قهوه معمولی را دارا می‌باشد و در نتیجه نمی‌تواند به اندازه قهوه معمولی برای فرآیندهای چربی سوزی موثر باشد.

نظرات  (۱)

به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
این یک نظر آزمایشی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی